راهنمای خرید کولر گازی
نوشته شده توسط : نازی

 

نکاتی برای خرید کولر گازی, راهنمای خرید کولرگازی

کولرهای گازی از یک دستگاه بخار کننده دارند که وظیفه آن جذب گرمای هوا است

 

با آغاز فصل گرما یکی از دغدغه های بسیاری از افراد خرید کولر گازی مناسب است. مدل های زیادی از برندهای مختلف در صنعت کولرسازی پدید آمده اند. در مناطقی مانند شمال کشور و جنوب کشور کولرهای آبی کاربردی ندارند و نمی توانند در گرمای خوزستان و یا رطوبت شمال نیاز افراد را برطرف کنند.

با آغاز فصل گرما یکی از دغدغه های بسیاری از افراد خرید کولر گازی مناسب است. مدل های زیادی از برندهای مختلف در صنعت کولرسازی پدید آمده اند. در مناطقی مانند شمال کشور و جنوب کشور کولرهای آبی کاربردی ندارند و نمی توانند در گرمای خوزستان و یا رطوبت شمال نیاز افراد را برطرف کنند.

 

برای خرید یک کولر گازی مناسب باید به نکاتی توجه داشت که لازمه توجه کردن به این نکات داشتن اطلاعات کافی درباره کولر گازی است. به یاد داشته باشید که همیشه معروفترین مارک ها بهترین کولرها نیستند. همینطور کولرهای گازی قرآن قیمت هم لزوما کیفیت بالایی ندارند.

 

کارکرد کولر گازی

کولر گازی یک دستگاه خنک کننده برای محیط های گرم است، کولر گازی به سرعت گرمای محیط را به سرما تبدیل می کند. کارکرد کولر گازی مثل یخچال است یعنی گاز را به مایع تبدیل می کند این کار را به کمک افزایش فشار انجام می دهد نتیجه آن تولید سرما در اثر تبدیل گاز به مایع است.

 

کولرهای گازی از یک دستگاه بخار کننده دارند که وظیفه آن جذب گرمای هوا است، یک کمپرسور که با افزایش دما ایجاد سرما می کند همچنین از یک کندانسور و دمنده تشکیل شده است.

 

انواع کولر گازی 

کولرهای گازی مدل های مختلفی دارند که براساس نیاز از هر کدام می توان استفاده کرد انواع کولرهای گازی عبارت اند از؛

1.     کولر گازی پنجره ای

2.     کولر گازی اسپلیت یا دو تکه

3.     کولر گازی قابل حمل یا پرتابل

4.     کولر گازی ایستاده

 

کولر پنجره ای

کولر پنجره ای مناسب برای افرادی هستند که به دنبال استفاده از کولرگازی در اتاق های کوچک هستند. این کولر با توجه به ابعاد و اندازه ای که دارد مناسب برای نصب بر پنجره ها و درب ها است. کولر گازی تمام قطعاتی مثل کمپرسور، کویل خنک کننده و.... را در یک جعبه قرار داده است. کولر پنجره ای نسبت به دیگر کولرهای گازی از حمل و نقل آسان تری برخوردار است.

 

خرید کولر گازی,انواع کولر گازی

کولر گازی پنجره ای مناسب اتاق های کوچک هستند

 

کولر گازی اسپلیت

کولر گازی اسپلیت که به کولر های دو تکه شهرت دارند. این کولر دارای دو قسمت است که یک قسمت پنل آن است که در داخل اتاق قرار می گیرد. و  قسمت دیگر جعبه آن است که موتور، فن، کمپرسور و.... قرار می گیرد که این قسمت در بیرون از اتاق قرار می گیرد این نوع کولر سرمای بیشتری نسبت به کولرهای پنجره ای دارند. کولرها اسپلیت یا دو تکه فضای بیشتری نسبت به کولر پنجره ای اشغال می کنند و در حمل و نقل آن هم نسبت به کولر پنجره ای مشکل تر است.

 

کولر گازی پرتابل

این نوع کولر گازی نسبت به دیگر کولرهای گازی کوچک تر است و همانند کولر پنجره ای تمامی قطعات در یک جعبه قرار می گیرند این نوع کولر از سروصدای بیشتری نسبت به دیگر کولرها برخوردار است اما به خوبی می تواند یک اتاق را سرد کنند، این نوع کولر مناسب برای فروشگاه ها و ادارات است.

 

اصول خرید کولر گازی, روش های خرید کولر گازی

کولر گازی پرتابل نسبت به دیگر کولرهای گازی کوچک تر و پرصداتر است

 

کولرهای گازی ایستاده

این نوع کولر کاربردی متفاوت نسبت به بقیه کولرها دارد چرا که به دلیل ابعادی دارد مناسب برای مکان های عمومی مثل مساجد، فروشگاه ها، ترمینال، فرودگاه، سالن های اجتماعات و ... است. این نوع کولر همانند کولرهای دو تکه دارای دو قسمت است که یک قسمت آن در داخل محوطه قرار می گیرد، و قسمت دیگر که حاوی موتور و ... است در بیرون از محوطه قرار می گیرد.

 

کولرهای گازی ایستاده سرمای بیشتری نسبت به دیگر کولرها برخوردار است. اگر منزل شما امکان نصب کولرهای گازی پنجره ای و دو تکه ندارد می توانید از کولر گازی ایستاده استفاده کنید. البته این نکته لازم به ذکر است که کولرهای گازی ایستاده نسبت به دیگر کولرهای گازی از حمل و نقل دشوارتری برخوردار است.

 

منبع:

https://www.beytoote.com/housekeeping/skill/cooler3-buying-guide3.html





:: بازدید از این مطلب : 63
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 دی 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: